YOGA ile FİT bir BEDEN

YOGA ile FİT bir BEDEN

Sağlıklı Fit bedenler yoga ile mümkün..

Yüzlerce yıldır uygulanan Yoga tekniklerinin; insanlara sunduğu sayısız yararlardan bir tanesi de forma girmek ve formda kalmaktır. Yoga çalışmalarını oluşturan binlerce teknik, tecrübeli eğitmenler tarafından, kişinin her tür ihtiyacını karşılayacak şekilde verilebilmektedir. Yoganın basamaklarından biri olan duruşlar (yani asanalar ya da pozlar) kilo vermek ve forma girmek için etkili araçtır.

Günümüzde kentlerde yaşayan insanlar doğadan koparak, bedenlerini yeterince çalıştırmayarak ve düzensiz beslenerek kilo almakta, sağlıklarını her gün biraz daha kaybetmekte, böyle bir yaşam çeşitli hastalıklar için zemin oluşturmaktadır. Yeterli zamanınızın olmadığını düşünüyorsanız bile, fit, genç bir beden için her gün ayıracağınız yirmi dakika ile düzenli uygulanan yoga pozları, nefesle koerdineli uygulandığında hastalıkları uzak tutar ve bedeni şekle sokar.

Pozların istikrarlı uygulanması sayesinde kaslar esneklik kazanır, güçlenir. Kas gücü, esnekliği, eklemlerin hareket alanı, dayanıklılığı artar. Böylece bedende çalışmayan bölgeler uyarılır ve biçimlenir. Diğer yapılan egzersiz türlerinde; belirli kas grupları çalıştırıldığından bedenin diğer bölümleri ihmal edilir. Hatta birçok spor türü vardır ki kasları zorlayarak sıkıştırır, şişirir ve doğal olmayan görünüme sokar, bilinçsizce uygulandığında kolayca sakatlanmalara sebep olur ve bedende kalıcı rahatsızlıklar bırakır. Zaman içinde böyle şişirilmiş kaslarda ağrılar olabilir ve artık spor yapılmadığında çabuk yağlanma başlar. Yoga çalışmaları ise; kasları esnetir, uyumlu geliştirir ve normal boyutlarına ulaştırır. Asanaların diğer egzersizlerinden daha etkileyici olmasının sırrı, hareketlerin yavaş ve bilinçli yapılması,

Esin Yıldırım Çuha