Hamileler için Yoga

1Günümüz modern kadını günlük egzersiz programının önemini fark etmiştir. Özel bir dönem olan hamilelik dönemi , her egzersizi yapmaya uygun değildir. Doğru uygulanan yoga hamilelik dönemi için de muhteşem bir çalışmadır. Hem anne adayının, hem de karnındaki bebeğinin fiziksel, duygusal, mental gelişimi için mükemmel bir araçtır.

Yoga derslerinde uygulanan birçok asana ve nefes teknikleri hamileler için uygun olmayabilir. Bu yüzden Yoga Balance da uygulanan Hamileler için Yoga dersleri anne adayının bu özel dönemine uygun olarak hazırlanmıştır. Hamilelikte uygulanan yoga, anne adayını sadece doğum için değil, doğum öncesi ve sonrası için de hazırlar.

Hamileler için Yoga dersinin faydalarını özetlersek;

1. Yoga sırasında uygulanan nefes teknikleri kandaki oksijen oranını artırır. Solunum ve dolaşım sistemini güçlendirir. Kalp atışları ve fonksiyonlarını düzene sokar. Zira kanda daha fazla oksijen olması, bebeğin gelişimi için çok önemlidir.

2. Kas ve kemikleri uyumlu bir şekilde güçlendirir. Duruş bozukluklarını en aza indirir ve omurgadaki değişikliklerin yeniden yapılandırarak kolay doğum yapılmasına yardımcı olur.

3. Yoga çalışmalarında uygulanan duruş teknikleri, hamilelik döneminde vücutta yaşanan değişimlere daha kolay uyum sağlamaya yardımcı olur. Hamilelik sırasında yaşanan sırt ağrıları, dolaşım ve sindirim gibi sorunlar hareketler sayesinde minimuma iner, sindirim ve boşaltım sistemlerinin düzene girmesine yardımcı olur.

4. Nefes teknikleri ve duruşlar alt karın kaslarının gelişmesine yardımcı olarak normal doğumu kolaylaştırır.

5.Teknikler Pelvis bölgesindeki kasları esnetir ve güçlendirir. Bu sayede doğum öncesinde ve doğum sırasında yaşanacak ağrıların giderilmesine katkı sağlar.

6. Sıvı dengesini geliştirerek, vücudun gereksiz sıvıları tutmasını ve ödem oluşmasını önler.

7. Kaslardaki gerginliği ortadan kaldırarak hamileliğin ileriki dönemlerinde oluşması muhtemel kramplar engellenir.

8.Sinir sistemini sakinleştirir ve böylece anne adayının yaşadığı endişelerin hafiflemesine yardımcı olur. Zihinsel konsantrasyonu artırır ve dinginlik sağlar.

9. Rahatlayan sinir sistemi bebeğin anne karnındaki yaşamına olumlu yönde etki eder ve bebeğin huzurlu olmasına yardımcı olur.